Juf Christiana in Indonesië!

Terug van weggeweest

Daar ben ik weer! En dit keer met een blog dat niet over het onderwijs gaat. De afgelopen weken heb ik (naast stage) een aantal plaatsen bezocht en genoten van het weer en het land. Salatiga, mijn woonplaats, is een stad gelegen in Midden-Java. Om te kunnen winkelen of om toeristische bezienswaardigheden te bezoeken moet je een aantal uren rijden.

In de stad zelf was het afgelopen weekend ook een hoop te doen. Onder andere een optreden van het Wushu team waar mijn neefje (en tevens ook mijn leerling) in zit.



Ook was er een optreden van een Javaanse dans.



Salib Putih (vertaling: wit kruis)

Salib Putih is een openluchtzwembad gelegen boven op een berg. Vanuit het zwembad heb je zicht over de stad Salatiga. Doordat het hoog gelegen is, is het er niet zo heel warm. Lekker om even af te koelen!



S
emarang

Semarang is een stad dat op 45 minuten rijden vanuit Salatiga ligt. In Semarang ligt ook het vliegveld waar ik ben geland. Om goed te kunnen winkelen is dit de dichtstbijzijnde stad. Hier ben ik een weekend naar toe geweest om te winkelen in verschillende malls. In Indonesië zijn er in de grote steden veel malls te vinden. Dit is een overdekt winkelcentrum van een aantal etages hoog. Zo ook in Semarang. Ik had gehoord dat hier een nieuwe mall was genaamd Paragon. Direct naast dit winkelcentrum ligt een hotel (Crowne Plaza). Dit bleek alleen de receptie te zijn. De hotelkamers beginnen namelijk pas boven het winkelcentrum. Vanuit het hotel kun je vervolgens ook met de roltrap het winkelcentrum in. Je hoeft daarvoor het hotel dus helemaal niet uit. Héél erg fijn!


Jogjakarta (toeristische stad)

Jogjakarta is ongeveer 4 uur rijden vanuit Salatiga. Het is een bekende toeristische stad. Zo is daar onder andere de Borobudur (tempel) zeer bekend. Verder is daar een bekende winkelstraat genaamd 'Malioboro'. Hier verkopen zij vooral handgemaakte typische Javaanse produkten. Zoals kleding met een batik patroon, wajangpoppen en een hele hoop soeveniertjes in Javaanse stijl. Doordat dit mijn 20e keer in Indonesië is, en ik dus al heel vaak de Borobudur heb bezocht, heb ik die deze keer overgeslagen. Wel écht een aanrader als je deze nog niet hebt bezocht! Voor mij was het vooral even een ontspannen weekend waarbij ik familie heb bezocht, heb gewinkeld en het strand (Parangtritis) heb bezocht.



Dieng

Dieng ligt op ongeveer 4 uur rijden van Salatiga vandaan. Hier heb ik een krater en een tempel bezocht. Bij de krater werd je verplicht om een masker te dragen in verband met de onzuivere lucht. Het stonk er enorm! Ondanks het masker. De tempel vond ik persoonlijk niet zo heel bijzonder. Het is niks vergeleken de Borobudur (Jogjakarta) of de boeddhistische tempels op het eiland Bali.









Lieve groetjes & tot snel!
Christiana

Reacties

Reacties

Bianca Beckers

Wat een cultuurtje ervaring. Ik geniet mee op afstand! Fijn om weer van je te horen.

Bianca Beckers

Ik schreef cultuurrijke ervaring en de automatische corrector maakt er cultuurtje van. Wat mij betreft geen cultuurtje, maar CULTUUR!

Ingrid van Mulkom

Ik geniet ook mee van afstand!! Ik ben zelf ook 2x in Indonesië geweest. Wat een prachtig mooi land is het toch!!

Nog heel veel plezier en een mooie tijd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!